Nominace na titul Young Architect Award 2010
Zdůvodnění poroty: Pozitivní příspěvek rozvinuté marketingové a designérské strategie výrobce, ne nepodobný nejlepším tradicím československého obuvnictví, kde prodejní kultura interiéru prodejny navazuje na synergii s ostatními designérskými aspekty produktu. Dobově adekvátní architektura interiéru.Přihlašovatel: MgA. Lenka Křemenová / MgA. David Maštálka / A1Architects
Autoři: MgA. Lenka Křemenová / MgA. David Maštálka / A1Architects
Název galerie vychází z úspěšně redesignované kolekce legendárních Botas 66. Zadání představovaly dva základní požadavky - ve dvou místnostech, jejichž celková plocha činí cca 45 m2 uskladnit, přibližně 1000 kusů krabic obuvi. A představa o provozu, kde by měl fungovat zároveň concept store s obuví a galerie. Prostor je rozdělen do dvou částí. Na jedné straně čistá a bílá galerie, a na druhé černý prostor obchodu nechávající vyniknout textuře a barvě krabic od bot. Krabice pro obuv jsou hlavním motivem celého obchodu - jejich plošná expozice ve vertikálách osazených do kruhu opticky zvětšuje prostor, který má pouhých 18 m2. Zde se odehrává prodej a zároveň uskladnění zboží, které činí cca 750 kusů krabic. Návštěvník má přehled o velikostech a prodejce má vizuální kontrolu nad odbytem. Expozice prodejny vytváří statistiku v podobě prostorového grafu, který ve výšce očí nabízí podsvícenou "výstavní" plochu pro jednotlivé modely obuvi. Návrh interiéru Botas Concept Store je experimentem, jak obchod opticky zvětšit v maximální možné míře a zároveň mu vtisknout jedinečnou atmosféru.
Žádné komentáře:
Okomentovat